Naar inhoud

Hoe reageer jij bij een noodsituatie?

Campagnebeeld Risico-Infocampagne
Wat is nu juist het verschil tussen de noodnummers 100, 101 en 112? En weet jij wat een SEVESO-bedrijf is? Dankzij een ludieke test van het Crisiscentrum weet je hoe goed je geïnformeerd bent over noodsituaties.

Aan de hand van enkele meerkeuzevragen wil de Risico-Infocampagne van het Crisiscentrum het belang onderstrepen om je vóór en tijdens een noodsituatie correct te informeren. Tijdens een crisis kan je ook meehelpen door op een verantwoorde manier te communiceren.

Correcte circulerende informatie

De (sociale) media zijn alomtegenwoordig in ons dagelijks leven. We hebben meer dan ooit de middelen om informatie te versturen en door te geven. De sociale media zijn interessant om de hulp- en interventiediensten te helpen bij hun werk, maar de hulpverleners kunnen er ook door gehinderd worden en er kan zelfs paniek ontstaan als de circulerende informatie fout is of op geruchten gebaseerd is. Test jezelf op www.hoereageerjijbijeennoodsituatie.be en volg het Crisiscentrum via facebook.com/riskinfoBE of twitter.com/CrisiscenterBE.

Datum van het bericht: woensdag 17 mei 2017
Nieuwsoverzicht