Aalter als werkgever

Werken voor Aalter

Werken voor Aalter, is kiezen voor een job met een maatschappelijke meerwaarde. Of je nu meewerkt aan een efficiënte interne organisatie of je staat in direct contact met de burger, je maakt rechtstreeks of onrechtstreeks een verschil voor de Aaltenaars.

Ontdek een gemeente die zich onderscheidt als een vooruitstrevend lokaal bestuur, met een ISO-certificaat. Dit maakt ons als lokaal bestuur uniek! Bij ons draait alles om een cultuur van voortdurende verbetering, waarbij we streven naar gestroomlijnde processen, procedures en systemen.

Als lokaal bestuur hebben we ons toegelegd op het ontwikkelen van een gedegen meerjarenplan dat als leidraad dient voor ons beleid in de komende jaren. De beleidsintenties in dit plan vormen de basis voor ons handelen gedurende de hele periode.

Om je een volledig beeld van de organisatie te geven, verwijzen we je ook naar ons organogram, waarmee je een visuele weergave krijgt van onze interne organisatiestructuur.

Maar er is meer! Als medewerker bij de gemeente heb je niet alleen de verantwoordelijkheid voor je functie, die je hebt verkregen via ons zorgvuldig selectieproces. Je krijgt ook de kans om een aanvullende rol op je te nemen, waardoor je actief kunt bijdragen aan onze voortdurende verbetering van de organisatie. Dit omvat het identificeren van problemen, het analyseren van hun oorzaken en het bedenken van innovatieve oplossingen.

Als je werkt voor Aalter maak je deel uit van een team dat gedreven is om te innoveren en te groeien, en waar jouw inzet een tastbare impact heeft op het welzijn van onze lokale gemeenschap.

Salaris en extralegale voordelen

Als werkgever zorgt Aalter voor jou! We bieden je dan ook tal van voordelen, bovenop een aantrekkelijk salaris en erkennen je (relevante) ervaring.

Salaris

Je salaris is afhankelijk van het niveau van de functie. In elke vacature vind je daarom het niveau van de functie en het bijhorende minimum en maximum bruto maandloon terug. De salarisschalen kan je raadplegen in de rechtspositieregeling.

Relevante beroepservaring kan je laten valideren voor de bepaling van je salaris. De validering van je werkervaring is afhankelijk van de relevantie voor de functie die je zal opnemen en of je de ervaring hebt opgedaan in de private of publieke sector.

Er wordt een inhoudelijke vergelijking gemaakt tussen je eerdere werkervaring en je toekomstig takenpakket.

Overweeg je om te solliciteren of in dienst te treden? We maken graag een loonsimulatie voor jou op. De loonsimulatie wordt opgemaakt op basis van je gezinssituatie en je relevante werkervaring.

Andere voordelen

We bieden je:

  • Maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag
  • 100% terugbetaling openbaar vervoer voor woon-werkverkeer
  • Fietsvergoeding van € 0,20 per kilometer
  • Eindejaarspremie
  • Vakantiegeld
  • Ecocheques ter waarde van € 100 op jaarbasis
  • Voor contractuelen: tweede pensioenpijler van 3% van je salaris
  • Glijdende werkuren indien de aard van de functie dit toelaat
  • Occasioneel telewerk indien de aard van de functie dit toelaat
  • Fietslease, als keuzemogelijkheid door inzet van de eindejaarspremie
  • Hospitalisatieverzekering (voor personeelsleden met een contract van bepaalde duur na 1 jaar anciënniteit)
  • Tal van mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling (opleiding, interne projectwerking, ...)
  • Veel voordelen en kortingen via de PlusPas van GSD-V

Daarnaast kan je rekenen op een aantrekkelijke verlofregeling.

  • Als OCMW-personeel (specifieke graden) en gemeentepersoneel heb je recht op 30 vakantiedagen, bijkomend verlof vanaf 40 jaar (1 dag / 5 jaar) en 14 feestdagen.
  • Als OCMW-personeel (verzorgende, verplegende en dienstverlenende instellingen) geniet je van 26 vakantiedagen en 11 feestdagen.

Juridische documenten

Het arbeidsreglement en de rechtspositieregeling zijn van toepassing op alle medewerkers van het lokaal bestuur.

In het arbeidsreglement kan je onder andere informatie terugvinden over de uurregeling, ziektemeldingsprocedure, veiligheidsmaatregelen en de bescherming van de werknemers.

In de rechtspositieregeling kan je informatie terugvinden over:

  • de selectie van het personeel;
  • de loopbaan, inclusief de evaluatie, vorming en opleiding, het ontslag;
  • alle bepalingen in verband met het salaris;
  • de deontologische code;
  • de vergoedingen en toelagen;
  • de verloven en afwezigheden, inclusief de administratieve toestanden van het personeel.